Lær CHIPS at kende
Lær CHIPS at kende
Kan vi lave en kvalificeret holddeling/differentiering med CHIPS'en?
Målgruppe:
Lærere, pædagoger, AKT skolekonsulenter og andre interesserede
Indstillet eller konsultativ ydelse
Formål:
- At få kendskab til CHIPS
- At lære at tolke resultatet gennem praksis afprøvning på egen skole
- Hvor i undervisningen kan vi anvende resultatet af CHIPS?
- Giver det anledning til ændring af undervisningen/lærebøger?
- Vi skal lære at vurdere barnets pædagogiske, kognitive udviklingstrin/at planlægge undervisningen ud fra resultatet
Teoretisk og metodisk tilgang:
CHIPS bygger på den almene, kognitive udviklingsteori.
Der arbejdes både med en teoretisk gennemgang og hjemmearbejde i klassen/enkelt elever.
Omfang:
3 x 3 timer teori med praktiske øvelser
3 x 3 timer som hjælp på egen skole til elever eller klasser
Ved pædagogisk konsulent Steen Polk og læsekonsulent Dorte Thue Hansen